Om os

I Viborg lokalforening formidler vi Hjerteforeningens budskaber om forebyggelse, oplyser om hjertesygdom og støtter patienter og pårørende. Vi arrangerer f.eks. foredrag og motionsaktiviteter og tager rundt til sundhedsarrangementer og giver information og måler vejledende jeres blodtryk.

Du kan se alle vore aktiviteter ved at klikke på kalender til højre.

Vi bakker Hjerteforeningens landsdækkende kampagner op med lokale aktiviteter.
Politisk er vi også på banen ved at tage væsentlige emner på sundhedsområdet op som f. eks. arbejdet med at implementere Rehabiliteringsplanerne for hjertesyge patienter i Viborg kommune.

Vi dækker lokalområderne under Viborg kommune herunder: Bjerringbro, Rødkærsbro, Karup, Mønsted, Stoholm, Skals, Møldrup, V. Bjerregrav, Ørum og Hammershøj.

Frivillig:

Har du lyst til at være frivillig i Viborg´s lokalforening så kontakt en fra bestyrelsen, som også kan fortælle mere om arbejdet i lokalforeningen.
Har du gode ideer til arrangementer eller andet, hører vi også gerne fra dig.

Motion:

Hjertegymnastik sker mandag og onsdag eftermiddage fra 16-17 på Nordre skole. Vi er blandede hold. Instruktørerne er fysioterapeuter så der tages hensyn til de evt. helbredsmæssige problemer. Har du lyst til at være med , er du velkommen til at møde op mandag eller onsdag for en prøve gang. Ønsker du derefter at fortsætte, vil du blive bedt om at betale et gebyr på 475 kr for en hel sæson. Endvidere skal du være medlem af Hjerteforeningen.

Svømning sker fredag eftermiddag kl. 15.15  i Søndre Skoles svømmehal. Hallen overvåges af en livredder. Du er velkommen til at deltage på en prøve.  Herefter vil du blive afkrævet et sæson gebyr på 475 kr. endvidere skal du være medlem af Hjerteforeningen.

Yderligere oplysninger fåes hos formand Birgitte Pohl telefon 21467105.

For detaljer om datoer se kalenderen.